Informatii Generale |
|
A.S.E.M. si procesul de la BOLOGNA Ideea compatibilizarii sistemelor de invatamant din Europa a aparut in anul 1998, cu ocazia Declaratiei de la Sorbona, in care ministrii educatiei tarilor participante isi confirma sprijinul in vederea armonizarii structurii invatamantului superior, considerandu-se ca un obstacol important in calea mobilitatii il constituie diversitatea calificarilor oferite de universitati. In anul 1999, ministrii educatiei din tarile europene au luat decizii ce vizeaza procesul educational in ansamblu, desemnand principiile a ceea ce, ulterior, s-a numit „spatiul european al invatamantului superior” (Declaratia de la Bologna), iar, impreuna cu alte documente adoptate mai tarziu, constituie „Procesul de la Bologna”. Pana in prezent, la Procesul de la Bologna au aderat 45 de tari. Republica Moldova a aderat la acest forum in cadrul Conferintei de la Bergen, Norvegia (19-20 mai 2005). Dorim si noi sa participam la constituirea acestui spatiu, din a carui componenta sa faca parte si Republica Moldova, dar, pentru aceasta, este necesara adaptarea invatamantului nostru universitar la exigentele invatamantului european. Cu referinta la Academia de Studii Economice din Moldova, putem mentiona, la acest capitol, urmatoarele schimbari cu impact pozitiv asupra procesului de studii: 1. Incepand cu anul universitar 2005/2006, admiterea la studii este efectuata in conformitate cu noul Nomenclator al domeniilor de formare profesionala / specializari si noul mod de organizare a invatamantului superior pe cicluri, respectiv, Ciclul I - licenta, cu durata de 3 ani, ce corespunde unui numar de 180 de credite transferabile, si Ciclul II - masterat, cu durata de 2 ani, ceea ce corespunde unui numar de 120 de credite transferabile. 2. Din anul universitar 2002/2003, la nivelul intregii institutii, a inceput implementarea Sistemului European 3. Incepand din anul 2005, fiecarui student al A.S.E.M. i se elibereaza, gratuit, Suplimentul la Diploma, in limbile 4. In cadrul A.S.E.M., este implementat Sistemul de Autoguvernare Studenteasca, care presupune: 5. Un fapt inedit pentru A.S.E.M. il constituie elaborarea si inmanarea fiecarui student, la inceputul primului an de studii, a “Ghidului studentului”, din care studentii iau cunostinta de toata informatia necesara pentru intreaga durata a studiilor, inclusiv planul de invatamant la specialitatea aleasa, regulamentele in vigoare, serviciile prestate de Biblioteca stiintifica a A.S.E.M. etc. 6. In cadrul ASEM, a fost implementat si functioneaza de mai multi ani un nou sistem de evaluare a cunostintelor studentilor, care, la calcularea notei generale, ia in consideratie mai multe componente ponderate, precum rezultatele testarilor pe parcursul semestrului, reusita curenta si testul (examenul) final. 7. In vederea imbunatatirii calitatii procesului de studii, periodic, sunt organizate sondaje de opinii in randul studentilor, iar, mai recent, a fost implementata procedura de evaluare a calitatii predarii cursurilor (aprecierea profesorilor de catre studenti). 8. Pe parcursul ultimilor ani, ASEM si-a extins considerabil participarea la diverse retele universitare internationale. Pentru perioada care urmeaza ne propunem:
|
© Academia de Studii Economice a Moldovei Banulescu Bodoni 61 Blocul A de studii web: http://www.ase.md |
Concept &
design Fauras Calin. Lansarea: 26.07.2006; Numarul vizitelor: 73971 |