Informatii Generale
  • Cuprinsul:

    Membrii echipei SPP:

    Olesea Sîrbu – sef-coordonator,
    Elena Podlevscaia – coordonator,
    Ana Carazanu – traducător, assistent-coordonator.

    e-mail:  olesea_sarbu@yahoo.com

    SERVICIUL PROIECTE ŞI PROGRAME (SPP.ASEM)

    Misiunea noastră:

    Promovarea politicilor educaţionale şi sprijinirea participării active a cadrului academic şi administrativ, studenţilor la dezvoltarea calităţii învăţămîntului.

    Obiective strategice:

    1. 1. Contribuirea la realizarea eficientă a obiectivelor procesului de la Bologna în Republica Moldova.
    2. 2. Contribuirea la dezvoltarea organizaţională al ASEM şi a competenţelor interne pentru furnizarea de servicii si suport adecvate în domeniul managementului de proiect.

    Activităţile SPP.ASEM

    • 1. Management de proiecte şi programe;
    • 2. Training în management de proiecte şi programe:
    • 3. Asistenţa pentru accesarea de finanţări.

    Scurt istoric.

    SPP.ASEM a fost înfiinţată în anul 2000 în cadrul Departamentului „Relaţii Externe şi Studii post-universitare” al ASEM. Din dorinţa de a-şi dezvolta activitatea proprie şi să ofere servicii în domeniul managementului de proiect în octombrie 2006 a fost formată nouă echipă al SPP care pe parcursul anului a depus mai multe propuneri de proiecte:

    • * ca promotor, avînd parteneri Universitatea de Stat „B.P.Haşdeu” din Cahul, Universitatea de Stat din Comrat, Universitatea de Stat „A.Russo” din Balţi cît şi organizaţii neguvernamentale, în cadrul proiectelor: „Dezvoltarea activităţilor de advocacy în cadrul universitar”; „Dezvoltarea parteneriatului între universităţile şi organizaţiile neguvernamentale în combaterea corupţiei”, finanţator Fundaţia SOROS din Moldova.
    • * ca partener, alături de Universităţile şi organizaţii internaţionale neguvernamentale din state membre ale Uniunii Europene şi ţările candidate în cadrul urmatoarelor proiecte: TEMPUS JEP_26046 „Studii post-universitare în Integrarea Europeană ”, „Campania 3: promovarea procesului democratic prin implicarea studenţilor în procesul de luare a deciziilor”, finanţate de către Comisia Europeană).

    Echipa SPP asigură managementul proiectelor în derulare şi coordonează echipele de proiect în cadrul ASEM şi altor universităţi, Administraţiilor Publice, IMM şi ONG-lor, la cerere.

    Prezentarea avantajelor competitive.

    Colaborarea cu SPP înseamnă intrarea într-un ansamblu de relaţii deosebit de avantajoase care permite schimbul de informaţii, accesul la bune practici în domeniul managementului de proiect şi intrarea în baza de date ai potenţialilor parteneri de proiecte.

    Alături de noi pot fi parcurşi toţi paşii necesari pentru un management corect, începînd de la evaluarea unei idei şi pînă la recunoaşterea finalizării cu succes a unui proiect. Experienţa cîştigată pînă în prezent ne permite să oferim servicii şi soluţii deja verificate în practică. Împreună putem realiza, la cerere, pe bază de contract, următoarele activităţi:

    1. 1. Identificarea programelor de finanţare potenţial adecvate pentru o anumită idee de proiect.
    2. 2. Luarea deciziei de accesare a unui program de finanţare deja identificat:
      1. *Stabilirea obiectivelor strategice ale organizaţiei, în domeniul participării la apeluri/licitaţii de proiecte în cadrul programelor de finanţare identificate;
      2. *Stabilirea priorităţilor şi planificarea participării la apelurile de proiecte;
      3. *Stabilirea temei de proiect pentru care se solicită finanţare.
    3. 3. Organizarea pentru realizarea propunerii de proiect:
      1. *Stabilirea sarcinilor curente ale membrilor echipei de pregătire a propunerii de proiect;
      2. *Planificarea activităţilor de pregătire a propunerii de proiect;
      3. *Evaluarea performanţelor membrilor echipei şi îmbunătăţirea modului de lucru în echipă.
    4. 4. Obţinerea informaţiilor relevante referitoare la programul de finanţare ales:
      1. *Facilitarea de contacte personale, discuţii, participări la diferite evenimente, pentru obţinerea informaţiilor necesare;
      2. *Îmbunătăţirea competenţelor de identificare a informaţiilor necesare;
      3. *Facilitarea de contacte pentru crearea de parteneriate.
    5. 5. Servicii de suport pentru pregătirea participării la licitaţii/competiţii de proiecte:
    6. Pentru participarea ca partener în proiecte:
      1. *Sprijin pentru identificarea bazelor de date de tip “partner search”;
      2. *Sprijin pentru înscrierea intenţiei organizaţiei de a fi partener în proiecte.
    7. Pentru participarea ca promotor:
      1. *Asistenţa pentru obţinerea granturilor sau a pachetelor de informaţii necesare;
      2. *Asistenţa pentru selectarea partenerilor potenţiali şi recomandări pentru stabilirea unui parteneriat adecvat, inclusiv pentru negocierea unor condiţii favorabile de parteneriat.
    8. Pentru elaborarea propunerilor de proiect ca promotor/partener:
      1. *Sprijin pentru pregătirea materialelor de prezentare specifice diferitor tipuri de programe;
      2. *Propunerea modului optim de organizare internă pentru elaborarea propunerii de proiect;
      3. *Evaluarea ideilor potenţiale de proiect şi identificarea temei propriu-zise;
      4. *Recomandări pentru constituirea echipei de pregătire a propunerii de proiect;
      5. *Verificarea eligibilităţii pentru programul de finanţare selectat, şi alegerea de programe ţintă adecvate necesităţilor;
      6. *Verificarea resurselor disponibile sau a intereselor părţilor implicate;
      7. *Recomandarea de experţi pentru includerea în echipă de proiect;
      8. *Verificarea modului de redactare şi de prezentare a propunerii de proiect.
    9. 6. Servicii suport pentru un bun management de proiect:
      1. *Asistenţă pentru demararea proiectului;
      2. *Asistenţă pe perioada implementării proiectului;
      3. *Asistenţă pentru diseminarea rezultatelor proiectului;
      4. *Training în domeniul managementului de proiect ;
      5. *Training în domeniul e-learning, e-government, politici Europene.

    Prezentarea echipei

    SPP dispune în prezent de o echipă tînără formată din 3 persoane (de bază) şi 5 voluntari, care împreună cu parteneri invitaţi, asigură managementul proiectelor în derulare şi furnizează servicii suport pentru diferite grupe-ţintă.

    Echipa este condusă de Sîrbu Olesea, Şef-coordonator Serviciului Proiecte şi Programe. Din 2003 activează ca director de proiecte, consultant şi instructor în management de proiecte. A condus proiecte cu finanţare al Comisiei Europene şi Consiliului European. Din 2006 coordonează activitatea SPP-ASEM.


    © Academia de Studii Economice a Moldovei
    Banulescu Bodoni 61 Blocul A de studii
    web: http://www.ase.md
    Concept & design Fauras Calin.
    Lansarea: 26.07.2006;
    Numarul vizitelor: 73971